Top Module Empty
GŁÓWNA arrow Dydaktyka arrow Nauczania początkowe i wychowanie przedszkolne arrow IV Przedmioty specjalnościowe arrow Metodyka kształcenia zintegrowanego w zakresie edukacji plastycznej
Metodyka kształcenia zintegrowanego w zakresie edukacji plastycznej PDF Drukuj E-mail
Napisa�: Maciej Muras   
Tuesday, 15 May 2007

V / 37

PRZEDMIOT

Metodyka kształcenia zintegrowanego w zakresie edukacji plastycznej.

SPECJALNOŚĆ

Nauczanie początkowe i wychowanie przedszkolne. – studia dzienne

WYMIAR ZAJĘĆ

45 -  45h ćwiczeń

ROK

III
 

CELE KSZTAŁCENIA

1.       Za pośrednictwem różnorodnych form aktywności plastycznej, rozbudzić twórczą aktywność przyszłego nauczyciela.

2.       Przygotowanie do roli instruktora, wspierającego w dziecku naturalną chęć dążenia do budowania wyższej samooceny, wyzwalania spontanicznej ekspresji ucznia (jako twórcy i wrażliwego odbiorcy wytworów artystycznych).

3.       Opanować umiejętność projektowania zadań i sytuacji edukacyjnych.

4.       Poznać warsztat plastyczny.

  

MATERIAŁ NAUCZANIA

§           Ukazanie edukacyjnych możliwości działań plastycznych uwzględniając przykładowe projekty zajęć: nowatorskie techniki plastyczne i możliwości materiałowe.

§           Teoretyczne i praktyczne zastosowanie podstawowych pojęć plastycznych służących wzbogaceniu języka plastycznego dzieci.

§           Projektowanie i praktyczna realizacja przykładowych scenariuszy zajęć plastyki i z uwzględnieniem programowych treści nauczania.

§           Dokonywanie charakterystyki zebranych rysunków pod względem zawartych w nich treści i użytych środków wyrazowych.

§           Propozycje edukacyjnych programów komputerowych z zakresu plastyki.

§           Zapoznanie z najnowszą literaturą z zakresu przedmiotu.

  

PROCEDURY OSIĄGANIA CELÓW EDUKACYJNYCH

ü         ćwiczenia,

ü         laboratoria,

ü         ćwiczenia terenowe,

ü         wykład z prezentacją multimedialną,

ü         dyskusja.

  
Warunki zaliczenia

ü         zaliczenie 6 sem

  

LITERATURA:

1.       Daszyńska M., Techniki graficzne powielane i odbijane, Warszawa 1992

2.       Daszyńska M., Rzeźby z papieru, Warszawa 1997

3.       Hanisz J., Program wczesnoszkolnej zintegrowanej edukacji XXI wieku, klasy 1-3, Warszawa 1999

4.       Hornowski B., Badania nad rozwojem psychicznym dzieci i młodzieży na podstawie rysunku postaci ludzkiej, Wrocław 1982

5.       Kwiatkowski G., Arteterapia, Lublin 1991

6.       Lewicka J., 100 technik plastycznych, Wrocław 1974

7.       Marcinkowska K., Michejda-Kowalska K., Barwne fantazje, Warszawa 1993

8.       Marcinkowska K., Michejda-Kowalska K., Gładkie i chropawe, Warszawa 1995

9.       Marcinkowska K., Bryły i reliefy, Warszawa 1998

10.   Metodyka zajęć plastycznych w klasach początkowych, red. Popek S., Warszawa 1987

11.   Natorff A., Wasiluk K., Wychowanie plastyczne w przedszkolu, Warszawa 1990

12.   Piszczek M., Terapia zabawą terapia przez sztukę, Warszawa 2002

13.   Popek St., Analiza psychologiczna twórczości plastycznej dzieci i młodzieży, Warszawa 1985

 
 
wstecz   dalej »

 Czuli barbarzyńcy

Województwo Śląskie

QR Kod

Zeskanuj kod i dodaj KN do kontaktów swojego telefonu:

 

Konteksty Kultury

konteksty_male.jpg
© 2017 Portal Kolegium Nauczycielskiego w Bielsku-Bia�ej
Joomla! is Free Software released under the GNU/GPL License.