GŁÓWNAEgzamin dyplomowy Regulamin mieszkańca internatu Kolegium Nauczycielskiego w Bielsku-Białej.
Regulamin mieszkańca internatu Kolegium Nauczycielskiego w Bielsku-Białej.
Regulamin Mieszkańca Internatu
Kolegium Nauczycielskiego w
Bielsku-Białej
przyjęty przez Radę
Programową Kolegium Nauczycielskiego w Bielsku-Białej
w dniu 19. marca
2010 roku
I Przepisy ogólne
1.Internat jest integralną częścią Kolegium
Nauczycielskiego, miejscem zamieszkania uprawnionych do tego słuchaczy. w
którym wymaga się właściwego zachowania zapewniającego warunki do nauki, pracy
i wypoczynku.
2.Reprezentantem ogółu mieszkańców jest Rada Mieszkańców,
która jest współgospodarzem Internatu. Wszyscy mieszkańcy zobowiązani są do
współdziałania z Radą Mieszkańców, przestrzegania jej postanowień i
podporządkowania się jej decyzjom.
3.Wszyscy mieszkańcy Internatu mają czynne i bierne prawo
wyborcze do Rady Mieszkańców.
4.Sprawami administracyjnymi i gospodarczymi zarządza
Kierownik Domu Studenta, który odpowiada za prawidłowe funkcjonowanie Internatu.
Kierownik współpracuje z Radą Mieszkańców.
5.Wszyscy mieszkańcy, a także osoby przebywający czasowo
na terenie Internatu, zobowiązani są do przestrzegania przepisów niniejszego
regulaminu oraz zarządzeń władz Kolegium Nauczycielskiego regulujących
zagadnienia szczegółowe.
II Przepisy
porządkowe
1.Cisza nocna w Internacie obowiązuje w godzinach - 22:00
- 6:00
2.W godzinach 23.00-6.00 drzwi do Internatu są zamykane.
W tym czasie wpuszczani mogą być tylko mieszkańcy Domu Studenta, osoby
sprawujące nadzór nad nim, osoby upoważnione przez Dyrektora Kolegium, a także
inne osoby po uzyskaniu zgody Kierownika internatu, a w razie jego
nieobecności, po uzyskaniu zgody Przewodniczącego Rady Mieszkańców lub jego
Zastępcy.
3.Przyjmowanie gości ( za zgodą współlokatorów ) może
mieć miejsce:
-w dni powszednie w godzinach 8:00- 22:00
-w dni wolne od zajęć w godzinach 8:00 - 24:00
4.Przedłużanie godzin pobytu gości musi być uzgodnione z pracownikiem
internatu.
5.Gość wchodzący do Internatu jest zobowiązany zostawić w
portierni ważny dokument potwierdzający jego tożsamość oraz podać numer pokoju
i nazwisko jego mieszkańca. Mieszkaniec Internatu ponosi pełną odpowiedzialność
za zachowanie gościa.
6.Nie mają wstępu na teren Internatu osoby nie będące
jego mieszkańcami znajdujące się
w stanie nietrzeźwości lub pod wpływem środków odurzających oraz osoby mające
zakaz wstępu z uwagi na wcześniejsze niegodne zachowanie.
7.Administracja i obsługa obiektu przy współudziale Rady
Mieszkańców mają prawo usunąć z terenu Internatu osoby nie będące mieszkańcami,
które swoim zachowaniem zakłócają spokój mieszkańcom.
8.Administracja Internatu, członkowie Rady Mieszkańców
oraz osoby upoważnione przez władze Kolegium maja prawo do komisyjnego wejścia
do pokoi o każdej porze.
9.Na terenie Internatu zabrania się:
-prowadzenia działalności gospodarczej,
handlowej, produkcyjnej, gastronomicznej z wyłączeniem działalności
funkcjonujących na podstawie oddzielnych umów z Kolegium Nauczycielskim,
-wnoszenia, używania i dystrybucji środków
odurzających,
-organizowania gier hazardowych,
-wymiany zamków w drzwiach, dorabiania kluczy
oraz udostępnia kluczy do pokoi osobom trzecim,
-odstępowania swojego miejsca w Internacie osobom
trzecim,
-zmiany miejsca zakwaterowania bez uzgodnienia z
Kierownikiem Internatu,
-posiadania i zatrzymywania zwierząt,
-dokonywania zmian technicznych instalacji,
-palenia tytoniu i używania otwartego ognia w
pomieszczeniach wspólnego użytku,
-organizowania w pomieszczeniach ogólnodostępnych
imprez o charakterze prywatnym bez zgody Kierownika Internatu.
III Zasady
zakwaterowania
1.Zakwaterowania słuchaczy dokonuje kierownik Internatu na
podstawie przeprowadzonego naboru.
2.Zakwaterowanie odbywa się w oparciu o rozdział miejsc w
pokojach dokonany przez kierownika Internatu.
3.Kwaterowanie słuchaczy, którym przyznano miejsce w Internacie
na rok akademicki rozpoczyna się nie wcześniej niż w trzech ostatnich dniach
roboczych, w miesiącu wrześniu, w godzinach pracy administracji (7:00 - 15:00).
Za zamieszkanie w tych dniach studenci nie wnoszą opłat.
4.Przed zakwaterowaniem słuchacz podpisuje oświadczenie o
zapoznaniu się z Regulaminem Mieszkańca Internatu i zarządzeniami porządkowymi
oraz zobowiązuje się do ich przestrzegania.
5.Przy zakwaterowaniu słuchacz przejmuje odpowiedzialność
materialną za wyposażenie pokoju odpowiada za nie do chwili zdania pokoju.
6.Należność za miejsce w Domu Studenckim mieszkaniec
opłaca w terminie do dnia 20 każdego miesiąca, z wyjątkiem należności za
miesiąc październik, którą należy uiścić w terminie do dnia 25 września.
7.Dowód wpłaty jest podstawą do zakwaterowania, w związku
z czym osoby, które uzyskały miejsce w Internacie mają obowiązek dowód wpłaty
przedłożyć przy zakwaterowaniu.
8.W przypadku przekroczenia obowiązującego terminu
płatności naliczane będą ustawowe odsetki.
9.Opłaty za zakwaterowanie wnoszone są na konto Kolegium
Nauczycielskiego.
10.Mieszkańcom zalegającym z opłatami, w następnym roku
akademickim może być odmówione przyznanie miejsca w Domu Studenckim.
11.Słuchacz traci prawo do przyznanego miejsca w Domu
Studenta po upływie czasu na jaki mu przydzielono miejsce a także w przypadku:
a.niewykorzystania przyznanego miejsca przez okres 7 dni
począwszy od daty uzyskania skierowania ,
b.zalegania z opłatą za miejsce w Internacie przez okres
dwóch miesięcy,
12.Utrata prawa do zamieszkania z przyczyn wymienionych w
ust. a-d następuje automatycznie i obowiązek realizacji tego przepisu spoczywa
na kierowniku Internatu. O ewentualnej prolongacie terminu wymienionego w ust.
b decyduje Zastępca Dyrektora ds. Administracyjno-Gospodarczych na pisemny,
udokumentowany wniosek słuchacza.
13.W szczególnych przypadkach, na wniosek Kierownika Internatu
zaopiniowany przez Radę Mieszkańców student może zostać pozbawiony w trybie
natychmiastowym miejsca w Internacie, jeżeli rażąco nie przestrzega niniejszego
regulaminu, odstępuje swoje miejsce innej osobie oraz rażąco narusza zasady
współżycia społecznego.
14.Mieszkaniec, który utracił prawo do zamieszkania w Internacie
zobowiązany jest do wyprowadzenia się w ciągu 7 dni. Decyzję o pozbawieniu
prawa do zamieszkania w Internacie słuchacz otrzymuje na piśmie. Po upływie
tego terminu Kierownik Internatu dokonuje wykwaterowania komisyjnego.
15.Komisja, o której mowa w ust. 14 sporządza protokół z
wykwaterowania.
16.Powiadomienie o wykwaterowaniu oraz wezwanie do zapłaty
należności, zostaje przesłane na adres stałego zamieszkania osoby
wykwaterowanej.
17.Przy wykwaterowaniu mieszkaniec ma obowiązek zwrócić
pobrane wyposażenie, uregulować ewentualne inne zobowiązania oraz pozostawić
pokój w stanie nie gorszym niż zastany
IV Prawa mieszkańca
1. Mieszkańcy Internatu mają prawo
do:
a.współuczestniczenia w decydowaniu o sprawach związanych
z zamieszkaniem
w Internacie.
b.kierowania do Rady Mieszkańców i administracji uwag i
wniosków dotyczących funkcjonowania Internatu,
c.korzystania z przydzielonego pokoju oraz ze wszystkich
pomieszczeń Internatu a także urządzeń przeznaczonych do wspólnego użytku,
d.zachowania prywatności w zajmowanym pokoju,
e.dokonania wystroju wnętrza pokoju w sposób nie
powodujący zniszczeń dopuszczający możliwość przywrócenia do stanu pierwotnego,
f.używania wniesionych do pokoju własnych urządzeń (np.
sprzętu audiowizualnego, komputerowego, radiofonicznego itp.), z zastrzeżeniem,
że Kolegium nie odpowiada materialnie za sprzęt,
g.organizowania indywidualnych lub grupowych imprez
kulturalno-rozrywkowych w pomieszczeniach wspólnego użytku za zgodą Rady
Mieszkańców i kierownika Internatu, odpowiedzialność za przebieg imprezy
ponoszą jej organizatorzy.
V Obowiązki
mieszkańca
1. Mieszkańcy Internatu zobowiązani
są do:
a.przestrzegania postanowień niniejszego regulaminu,
zarządzeń władz Kolegium, wewnętrznych regulaminów Kierownika Internatu i Rady
Mieszkańców, oraz poleceń administracji i Rady Mieszkańców,
b.dokonywania w obowiązującym terminie czynności
kwaterunkowych
i meldunkowych
c.pisemnego powiadomienia administracji o zamiarze
wykwaterowania na 7 dni przed datą opuszczenia Internatu,
d.uiszczenia wszelkich opłat oraz wypełnienia karty
obiegowej przed wykwaterowaniem się z Internatu,
e.terminowego wnoszenia opłat za miejsce w Internacie,
f.utrzymania pokoi i pomieszczeń wspólnego użytku w
czystości i porządku,
g.poszanowania mienia Kolegium,
h.przestrzegania zasad współżycia mieszkańców,
i.przestrzegania przepisów BHP oraz przeciwpożarowych,
zwłaszcza zakazu używania w pokojach kuchenek i grzejników elektrycznych -
gotowanie może odbywać się wyłącznie w przeznaczonych do tego celu
pomieszczeniach,
j.pozostawiania kluczy w portierni przy opuszczaniu Domu
Studenta,
k.zgłaszanie pracownikom administracji zauważonych awarii
lub usterek sprzętu,
l.informowania pracowników administracji, Radę
Mieszkańców o zauważonych przypadkach rażącego naruszenia niniejszego
regulaminu,
m.usunięcia na własny koszt szkody powstałej z winy
mieszkańca lub jego gości.
n.przestrzegania zakazu gier hazardowych, przyjęć
alkoholowych na terenie Domu Studenta, używania narkotyków i środków
odurzających. Winni naruszenia tego zakazu (organizatorzy i uczestnicy) mogą
być zawieszeni w prawach słuchacza i usuwani z Domu Studenta. Wszystkie
wykroczenia dokonane pod wpływem alkoholu lub narkotyków i środków odurzających
będą karane ze szczególną ostrością. W przypadku naruszenia przepisów prawa
pracownicy internatu mogą wezwać organa państwowe.
VII Przepisy końcowe
1.Regulamin wchodzi w życie z dniem 1.04.2010 roku.
2.W sprawach nie objętych przepisami niniejszego
regulaminu decyzje podejmuje Kierownik Internatu. Instancją odwoławczą we
wszystkich sprawach objętych regulaminem jest Dyrektor Kolegium.
3.Traci moc Regulamin Mieszkańca Internatu Kolegium
Nauczycielskiego w Bielsku-Białej z dnia 15 września 2001 roku.